19 May 2016

Pearl Izumi Cycling Apparel - from Vietnam to USA to Israel and finally Malaysia.


Saya beli Jersey basikal dan Seluar (Pearl Izumi Mens Elite In-R-Cool 3/4 Lycra Cycling Bib - Black and Pearl Izumi Men's Select Attack Full Zipper Cycling Jersey -True Red) dari eBay.
Bila kita memberi online dari eBay, kita mesti meneliti profile penjual (mesti > 99% dan kalau boleh100% positive feedback).  Saya buat search , seller dari Israel ini mempunyai 100% rating. Harga baju dan seluar setanding dengan penjual lain. Dia juga menawarkan free post.
Setelah meneliti apa hukum membeli barang dari orang yahudi, saya pun menekan "Buy it Now":
Urusan jual-beli saya ini dengan individu, bukan menyokong Pemerentah Zionist yahudi yang memerangi bangsa Palestin.  Saya tidak menjumpai penjual dari Malaysia atau dari eBay yang menawarkan harga sebegitu.



Baju dan seluar dibuat di Vietnam




Sebelum menekan "Buy it Now", saya mengajukan soalan kepada penjual samada dia pernah menghantar barang ke Malaysia?. Tiada masaalah katanya, dan parcel akan dihantar melalui Kanada.

No comments: